Understanding Blockchain – What It Is & How It Can Positively Impact Our Economic & Social Environment

http://www.coastdigital.co.uk/2017/08/08/understanding-blockchain-can-positively-impact-economic-social-environment/

 

In very simple terms, Blockchain is a distributed ledger – a scattered database that is used to maintain a constantly growing set of records, called ‘blocks’.

ブロックチェーンはdistributeされた台帳。撒き散らされたデータベース。定期的に更新される。

  ※この定義によると、HyperledgerはDecentralised?

 

Recorded data in any block cannot be modified at a later date and requires the complicity of the network majority.

後で変更を加えたり、多数派が共謀してそれを要請することもできない。

 

In July, Dennis released news that Google’s Digital News Initiative had granted them $182,000 to create an SSP (supply side platform) prototype that operates using Blockchain.

GのDNIはDennisに18万ドル与えた、ブロックチェーンを使ったSSPのプロトタイプを作るために

Google Digital News Initiative (DNI)

 

The goal is to root out any potential fee-skimming within digital ad transactions so publishers and buyers can see exactly where the money is going.

この目的は、デジタル広告取引からフィーを掠め取る可能性のあるものを根絶し、媒体社とバイヤーがお金がどこに行ったかを可視化することだ。

 

The scheme also has the backing of five other publishers including the Guardian, Financial Times, CNN International, Reuters and Mansueto — all members of the programmatic ad alliance Pangaea.

The Pangaea Alliance

 

Publishers have grappled with the bitter reality that for every £1 advertisers spend programmatically, only a small proportion gets to the publisher — in some cases just 30p.Data suppliers somewhere within the digital ad transaction process eat up the rest.

媒体社は辛い現実と向き合ってきた。1ポンド広告主が運用型に払う中で、非常にわずかな額だけが媒体社の元に残っており、いくつかのケースでは30ペンスしかなかった。データサプライヤーが残りを食べちゃう。

 

Through the creation of the adChain registry they are making strides in building a forum in which the digital ad industry can collectively define what fraud is and where to draw the line. This is currently done through a process of adTokens which relies on the Ethereum-based Blockchain to work. The adToken (ADT) incentivises people to determine how reputable a publisher is and therefore whether that publisher should be whitelisted. This helps brands decide which publishers they should spend their money on.

adchain registryはデジタル広告産業内でフォーラムを作るのに大きな進歩をもたらした、どんな詐欺があってどこで線引きするかについて定義することができる。

イーサリアムベースのアドトークン。アドトークンは決める、媒体社がどれくらい評判が良いか、そしてそれゆえに媒体社がホワイトリスト化されるべきだと。

 

BAT or Basic Attention Token is another example of this new value exchange. Built by the team who co-founded Mozilla and Firefox, you can use BAT to acquire various advertising and attention-based services on the Brave browser platform. The Brave browser anonymously monitors user attention, then rewards publishers accordingly with BATs. Advertisers consequently benefit from higher ROI, better targeting, and reduced fraud.

Braveブラウザ上で、様々な広告や注目に基づいたサービスを提供する。Braveブラウザは匿名的にユーザーの注目をモニターし、媒体社に褒美を与える。広告主は継続的により高いROI、より精度の高いターゲッティング、詐欺を減らすことができる。

https://basicattentiontoken.org

 

But there are a few issues with Blockchain in its current format. Firstly, like most things in digital, for them to become useful they require significant adoption. Blockchain is reliant on multiple players and if people aren’t using it, there is no functioning value. We’ve seen this a few times in recent ad tech history – where there is tech available to measure something but there is a time lag to uptake. Secondly, Ethereum-based Blockchain doesn’t currently have the bandwidth to support the scale of the ad industry at large. Currently an Ethereum-based Blockchain can process transactions at a rate of 20 per second, which is significantly behind the speed of real-time bidding.

いくつかの課題もある。1、デジタル界隈での多くの物事と同様に、顕著な採択率でないと使い勝手が良くならない。ブロックチェーンは複数のプレーヤーに依存しており、それを人々が使わないと価値が機能しない。アドテクの歴史でなんども見てきた。技術的に利用できるが、飲み込むのに時間がかかる。2イーサリアムベースだと広告産業の規模を支えるほどの帯域幅を持てない。イーサリアムベースのブロックチェーンは毎秒20取引しか処理できない。RTBの速度に明らかに遅れをとっている。

 

○グーグルの取り組み、パンゲア、ブレイブブラウザの取り組みなど知らないことばかりだった。

イーサリアムベースなので遅い、ということで欧米にもHyperledgerについて知らない人がまだいるのでそこは一安心。